2008/05/24

كارثة - بكل المقاببس ..!

الحكاية وما فيها يا جماعة والكلام بالعامية . لانى انا قلبى بيتحسر وهموت م الغيظ . بجد انا هفرقع . كنت ماشى فى احدى طرق بنها بالتحديد . شفت موقف يهلك الواحد من البكا . مش عارف الواحد يبكى ولا يضحك .
واحد سنه تقريبا 35 سنة شاب طبيعى جدا مظهره كويس يدل على انه محترم وعاقل (مش مجنون) واثناء سيره فى الطريق . انا كنت فى ظهره على طول . واحدة قابلتنا كانت متبرجة جدا وجمالها فاتن للغاية . وطبعا الطريق فيه ناس كتير . وفجاة الشاب ده مسك البنت وحاول التهجم عليها فى الميدان العام (الشارع العام) . طبعا البنت صرخت وكل شباب مصر هجم على الشخص ده وهاتك يا ضرب . ومفيش اكتر من الشباب اللى بيحب يجامل فى الضرب . والله العظيم يا جماعة الشخص ده صعب عليا . طبعا بعد ما الناس هديت شوية وسبته . قعد ع الرصيف وبيعيط . وفضفض بقى بالكلام .

تخيلوا كان بيقول ايه ..؟؟

(قال والله يا جماعة انا انسان محترم جدا مش متخيل انى اعمل كده .. وبقى حاطط ايده على راسه وبيقول هو انا اتجننت ولا ايه ؟؟ . والله هى اللى استفزتنى . انا شاب عندى 35 سنة ومش قادر اتجوز وحرام اللى بشوفه كل يوم ده . بنات اشكال والوان .. كلهم بديهات ولبس ضيق .. طب انا اعمل ايه مدام هى بتغرينى وبتقولى تعالى .. )
طبعا ده كلامه .. وقام مقطع القميص من غيظه وهو بيقول بكل حرقة ( آآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. ايه اللى انا عملته ده ..؟؟)

أنا كان بقالى كتير مبكتش فجأة لاقيت الدموع فى عينى رأفة بالانسان ده . ورأفة بنفسى . ورأفة بكل الشباب من اللى القرف اللى بيشفوه . ولاقيت اربع شباب قعدوا يبكوا من الموقف .
قام راجل سنه حوالى 60 سنة .
قاله تعالى يا بنى . واخده وركب ومشي .
وطبعا البنت خدت بعضها ومشيت فى الحال .



اللي انا عاوز أقوله ..


مش هاقدر اقوله ..


ياريت البنات هى اللى تقول ..


لأن خلاص فاض بينا ..


.


.


.


.


.











(سؤال: ممكن الموقف ده يحصلك ..؟؟!!)
.
.
.
.
.
.
.
.

هناك تعليقان (2):

د.أحمد يقول...

مررت اليوم على المدونة..
قرأت الموضوع سابقا على المنتدى..
لا أتخيل الموقف..

غير معرف يقول...

والله بجد الموقف انا حتى مش قادرة اتخيله

مش اصدقة وان شاء الله ربنا يعف بنات

المسلمين لكن انت منتظر ايه من بنت

خارجة من البيت لابسه لبس ما انزل الله

به من سلطان وبتفتن طوب الارض اظن ده

ابسط اللى هى ممكن تتعرض ليه